Логотип exploitDog
Консоль
Логотип exploitDog

exploitDog

fstec логотип

BDU:2021-00478

Опубликовано: 19 янв. 2021
Источник: fstec
CVSS3: 8.2
CVSS2: 7.8
EPSS Низкий

Описание

Уязвимость компонента Outcome-Result программного средства Oracle Customer Interaction History связана с недостатками разграничения доступа. Эксплуатация уязвимости может позволить нарушителю, действующему удалённо, получить несанкционированный доступ к защищаемой информации или получить доступ на чтение, добавление или удаление данных с помощью сетевого HTTP протокола

Вендор

Oracle Corp.

Наименование ПО

Oracle Customer Interaction History

Версия ПО

от 12.1.1 до 12.1.3 включительно (Oracle Customer Interaction History)
от 12.2.3 до 12.2.10 включительно (Oracle Customer Interaction History)

Тип ПО

Прикладное ПО информационных систем

Операционные системы и аппаратные платформы

-

Уровень опасности уязвимости

Высокий уровень опасности (базовая оценка CVSS 2.0 составляет 7,8)
Высокий уровень опасности (базовая оценка CVSS 3.0 составляет 8,2)

Возможные меры по устранению уязвимости

Использование рекомендаций:
https://www.oracle.com/security-alerts/cpujan2021.html

Статус уязвимости

Подтверждена производителем

Наличие эксплойта

Данные уточняются

Информация об устранении

Уязвимость устранена

Ссылки на источники

Идентификаторы других систем описаний уязвимостей

EPSS

Процентиль: 84%
0.02281
Низкий

8.2 High

CVSS3

7.8 High

CVSS2

Связанные уязвимости

CVSS3: 8.2
nvd
больше 4 лет назад

Vulnerability in the Oracle Customer Interaction History product of Oracle E-Business Suite (component: Outcome-Result). Supported versions that are affected are 12.1.1-12.1.3 and 12.2.3-12.2.10. Easily exploitable vulnerability allows unauthenticated attacker with network access via HTTP to compromise Oracle Customer Interaction History. Successful attacks require human interaction from a person other than the attacker and while the vulnerability is in Oracle Customer Interaction History, attacks may significantly impact additional products. Successful attacks of this vulnerability can result in unauthorized access to critical data or complete access to all Oracle Customer Interaction History accessible data as well as unauthorized update, insert or delete access to some of Oracle Customer Interaction History accessible data. CVSS 3.1 Base Score 8.2 (Confidentiality and Integrity impacts). CVSS Vector: (CVSS:3.1/AV:N/AC:L/PR:N/UI:R/S:C/C:H/I:L/A:N).

github
около 3 лет назад

Vulnerability in the Oracle Customer Interaction History product of Oracle E-Business Suite (component: Outcome-Result). Supported versions that are affected are 12.1.1-12.1.3 and 12.2.3-12.2.10. Easily exploitable vulnerability allows unauthenticated attacker with network access via HTTP to compromise Oracle Customer Interaction History. Successful attacks require human interaction from a person other than the attacker and while the vulnerability is in Oracle Customer Interaction History, attacks may significantly impact additional products. Successful attacks of this vulnerability can result in unauthorized access to critical data or complete access to all Oracle Customer Interaction History accessible data as well as unauthorized update, insert or delete access to some of Oracle Customer Interaction History accessible data. CVSS 3.1 Base Score 8.2 (Confidentiality and Integrity impacts). CVSS Vector: (CVSS:3.1/AV:N/AC:L/PR:N/UI:R/S:C/C:H/I:L/A:N).

EPSS

Процентиль: 84%
0.02281
Низкий

8.2 High

CVSS3

7.8 High

CVSS2